Nasvet za učinkovito digitalizacijo št. 1: odgovorite si na vprašanja ”kaj”, ”kako” in ”zakaj”
S konceptom digitalizacije oz. digitalne preobrazbe smo se v koncernu Kolektor resno srečali leta 2015. Razumeli smo, da gre za megatrend, ki bo izrazito krojil našo prihodnost, a ko smo hoteli njegova načela in metodologije prenesti v prakso, smo se znašli pred precejšnjim izzivom.

Kot je slikovito izpostavil predsednik Kolektorjeve uprave Valter Leban, digitalizacije nismo mogli kar pobrati s trgovskih polic in jo kupiti. Iz prvotnega občutka, da smo izgubljeni v vesolju, pa smo se hitro izvili tako, da smo začeli iskati odgovore na tri ključna vprašanja: kaj bomo delali, kako bomo delali oz. kako se bomo digitalne transformacije sploh lotili, najtrši oreh pa je bilo iskanje odgovora na vprašanja zakaj naj bi to sploh počeli.
KAJ – rezultati
Na vprašanje KAJ bomo delali smo si še najhitreje odgovorili. Kot globalno uveljavljen industrijski igralec s skoraj 60-letno tradicijo v serijski proizvodnji v avtomobilski industriji so se hitro odločili, da so naše osončje rešitve za pametne tovarne oz. Industrijo 4.0.
KAKO – proces
Malo več zadrege je bilo pri iskanju odgovora na vprašanje, kako bomo delali oz. kako se bomo digitalne transformacije sploh lotili. Po raziskovanju in preverjanju različnih metodologij smo se odločili za koncept odprtega inoviranja in k sodelovanju pritegnili partnerje iz znanstvene, raziskovalne in inovatorske oziroma startup sfere.
Leta 2016 smo ustanovili korporativni sklad tveganega kapitala Kolektor Ventures in leto pozneje še interni industrijski pospeševalnik Kolektor Labs. Obema smo dali na razpolago svoja bogata domenska znanja in ultimativen testni poligon oz. razvojni peskovnik v realnem proizvodnem okolju. Tako smo uspeli v dokaj togem korporativnem sistemu zagotoviti idealne pogoje za vitko in agilno inoviranje ter uspešno zagnali razvoj cele palete modularnih in skalabilnih rešitev za pametne tovarne, ki temeljijo na umetni inteligenci, napredni industrijski robotiki in najsodobnejših vizualnih in simulacijskih tehnologijah.
ZAKAJ – namen
Največ razmisleka in strateškega odločanja je zahteval odgovor na vprašanje, zakaj se tega sploh lotevamo. Na koncu tega procesa smo izluščili, da se bomo digitalizirali zato, da našim kupcem in zaposlenim zagotovimo boljšo izkušnjo. To se je sicer lepo slišalo, a je zahtevalo nadaljnje raziskovanje, kaj točno pomeni ta izkušnja tako za naše sodelavce kot za naše kupce oz. uporabnike, predvsem pa smo hoteli v vsem tem početju najti tudi malo višji smisel.
Ta se je pokazal v tem, da smo delo začeli obravnavati kot aktivnost, ki izboljšuje odnose – tako med sodelavci kot z našimi kupci, digitalizacijo pa kot priložnost, da polega dviga produktivnosti, fleksibilnosti in stroškovne učinkovitosti humaniziramo delo v proizvodnji.
Izhodišče, spremembe, čas in denar
Šele ko smo si znali odgovoriti na vsa ta tri vprašanja, smo lahko začeli govoriti o digitalni transforamciji, ki je dejansko vpeta v celovito poslovno strategijo koncerna. Skozi celoten proces v zadnjih šestih let smo se naučili tudi, da mora vsakdo, ki stopi na to pot, poznati svoje korenine oz. vedeti, iz kje izhaja, kaj je njegovo izhodišče. Pripravljeni moramo biti na spremembe, pa ne zgolj deklerativno. Vse te spremembe pa morajo biti usmerjene v ustvarjanje nove vrednosti, za kar seveda potrebujemo motivacijo, čas in denar.
Pomen digitalnih sposobnosti
Naučili smo se tudi, da če hočemo postati mojstri digitalizacije, moramo imeti digitalne sposobnosti, s katerimi opredelimo svoj kaj – kaj so torej naši cilji, ideje in viri za izvedbo digitalne transformacije, in pa, kaj je naš kako – kako bomo te cilje dosegli. To je pomembno predvsem za procese uvajanja najsodobnejših digitalnih tehnologij v poslovanje in proizvodnjo ter hkrati usposabljanje zaposlenih za njihovo suvereno (in navdušeno) uporabo.
Voditeljstvo kot ključen dejavnik
Poleg digitalnih sposobnosti, ki so pravzaprav naš kapital za digitalno preobrazbo, potrebujemo tudi voditeljske sposobnosti, da imamo lahko ves čas pred očmi odgovor na vprašnje, zakaj to počnemo. Ravno to nam namreč daje jasnost, da razumemo osnovni namen transformacije in da lahko ustrezno mobiliziramo vse deležnike tega procesa. Od tega pa je odvisno, ali se bomo v procesih digitalne preobrazbe obnašali kot začetniki in konzervativci ali pa se bomo izkazali kot digitalni mojstri.
---
V industrijskem koncernu Kolektor se že zadnjih 30 let intenzivno ukvarjamo s koncepti avtomatizacije in digitizacije, v zadnjih sedmih letih pa smo še posebej osredotočeni na procese digitalne preobrazbe, tako v matičnem koncernu kot pri številnih naročnikih, ki prihajajo predvsem iz vrst SME oz. mid-cap proizvodnih podjetij. Zato smo se odločili, da z vami v posebni seriji blogov ABC digitalizacije z vami delimo najpomembnejša spoznanja, usmeritve in nasvete, pa tudi pasi in ovire v procesu digitalne preobrazbe, ki jih je z nami delil predsednik uprave Kolektorja Valter Leban.
Prihodnjič se oglasimo z drugo lekcijo iz našega priročnika ABC digitalizacije, in sicer s ključnimi motivi in ovirami za učinkovito digitalno transformacijo. Ostanite torej še naprej z nami!
Če pa se vam ob prebiranju bloga pojavi kakšno vprašanje ali ideja, o kateri bi se radi pogovorili z nami, se oglasite vodji poslovnega razvoja Marku Kalinu (mark.kalin@kolektor.com) in/ali strokovnjaku za digitalno preobrazbo Nejcu Liscu (nejc.lisac@kolektor.dom).
Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija
Nazaj na vse novice